Yhdistys

Pohjois-Suomen Pääskyt ry on puoluepoliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton yhdistys, ja sen toiminnan tavoitteena on edistää sosiaalista ja taloudellista tasa-arvoa maailmanlaajuisesti. Yhdistys on perustanut Suomen vanhimman maailmankaupan, Juuttiputiikin, joka toimi kivijalkaliikkeenä vuosina 1978-2017. Pohjois-Suomen Pääskyt ry pyrkii edistämään ihmisten välistä tasa-arvoa tiedottamalla reilusta kaupasta sekä harjoittamalla pienimuotoista reilun kaupan myyntitoimintaa tapahtumissa.

Pääskyjen toiminta perustuu vapaaehtoistyöhön. Vapaaehtoiset voivat esimerkiksi pitää Juuttiputiikin pöytää erilaisissa myyjäisissä tai muissa tapahtumissa sekä osallistua toiminnan kehittämiseen ja reilusta kaupasta tiedottamiseen.

Pohjois-Suomen Pääskyt ry:n hallitus valitaan yhdistyksen sääntöjen mukaan vuodeksi kerrallaan syyskokouksessa. Pohjois-Suomen Pääskyt ry:n hallituksessa on 3-10 jäsentä. Hallitus kokoontuu tarpeen mukaan. Kokoukset ovat avoimia kaikille yhdistyksen jäsenille sekä yhdistyksen toiminnasta kiinnostuneille. Hallitukseen saa yhteyden esimerkiksi lähettämällä sähköpostia Juuttiputiikin osoitteeseen putiikki(at)juuttiputiikki.fi.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!